Köpvillkor

Samtliga priser är angivna inklusive moms.

Hackit reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Levererade varor förblir Hackit´s egendom till dess full likvid erlagts. Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd att lägga beställningar. Vid försäljning till konsument följer Hackit konsumentköpslagen. Vid eventuell tvist följer Hackit ARN:s rekommendationer.

BETALNING
Vi har möjlighet att ta emot betalningar via Klarna,Swish,Faktura,Kort,delbetalning,direktbetalning bank. Vill ni ej beställa i kassan så kan ni också beställa per telefon.

FRAKT & LEVERANS
Leveranstid ca:1-7 dagar. Fraktkostnad 49 kr. Hackit fraktar med i första hand Posten och DHL då det garanterar snabba leveranser. Viktigt! Just nu skickas det ut många bluffmail och även sms med att man ska betala fraktkostnad på sitt paket från postnord. När du beställer från oss så kommer aldrig fraktavgiften separat. Den är redan inlagd när du gör din beställning. Eventuella skador på paket anmäles vid utlämningskontor, och hanteras efter distributörens policy. Vi väljer själva ut det billigaste alternativet för att kunna hålla våra låga fraktpriser

ÅNGERRÄT
Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt. För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Ni får ta upp en vara ur sin förpackning men viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage som det var om ni önskar returnera. Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet.

Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda.
Som kund ansvarar du även för att artikeln inte försvinner i transporten, varför det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Detta hjälper vi gärna till med men du som kund står för kostnaden av denna frakt. Du kan maila oss på info@hackit.se om instruktion för att få en fraktsedel och vad det kostar.

VIKTIGT:
Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:
– det är uppenbart för oss att du har använt varan
– varan har skadats medan den var under ditt ansvar
– du har hanterat varan på ett sätt som inte krävs för att undersöka dess beskaffenhet, särskilda kännetecken och funktioner.
Vi betalar tillbaka hela beloppet inom 14 dagar från det att vi mottagit att du vill göra en retur, förutsatt att vi mottagit varan.

Du skickar tillbaka till:
Hackit Sweden AB
Göteborgsvägen 23
443 32 Lerum

OBS! Det är viktigt att du lägger en lapp med ditt ordernr, namn och telefonnummer.

OUTLÖST FÖRSÄNDELSE
Vid beställda men ej uthämtade varor debiteras kunden en minimiavgift om *150 kronor för att täcka Hackit administration- och transportkostnader. Försändelsen ligger kvar i 14 dagar hos postombudet innan den returneras. *Outlöst försändelse värde upp till 2500kr debiteras med 150 kr. Överstigande värde debiteras med 10% av varans värde för att täcka omkostnader, frakter mm.

ANSVAR OCH GARANTI
Allt användande av de produkter vi säljer sker på egen risk och vi ersätter ej produkter eller utrustning som blivit skadade i samband med användandet av våra produkter. Hackit lämnar 6 månaders garanti på alla produkter om inget annat anges. Vill man returnera en trasig produkt så kontaktar ni oss. Hackit testar alla returnerade produkter och finns det inget fel eller om felet beror på handhavandefel debiteras kunden 199 kronor för Hackit´s omkostnader. Kunden har rätt att reklamera en produkt om produktens egenskaper skiljer sig från produktbeskrivningen. Reavaror går ej att återlämna EJ UTHÄMTAD försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

TRANSPORTSKADOR
Transportskada skall snarast möjligt anmälas till distributören och Hackit. Kunden bör inte lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om man tror att innehållet är oskadat. Om man upptäcker skada först efter att man öppnat paketet reklamerar man omedelbart distributören och Hackit.

BOLAGSINFORMATION
Hackit Sweden AB
Göteborgsvägen 23
443 32 Lerum
mail: info@hackit.se
Org.nummer: 559326-5506